Пошук по сайту

“3D водій”: Довіра, досвід, дотримання правил безпеки

У  Львові стартувала кампанія проти нетверезого водіння. Вона має доволі символічну назву “3D водій” та обєднує кілька партнерських організацій:  Львівську міську раду, ініціативу «Пітбуль Львів», компанію Uklon (м. Київ). Від Експертного центру з прав людини кампанію консультує експертка з інформаційного права програми “Безпека громад” Анастасія Апетик.

Сьогодні на брифінгу презентовані результати опитування мешканців міста Львів щодо ситуації сприйняття безпеки пересування, причин нетверезого водіння, а також шляхів зниження кількості випадків нетверезого водіння.

 

Учасниками брифінгу стали:

Андрій Москаленко, заступник львівського міського голови з питань розвитку

Сергій Смусь, співзасновник та операційний директор компанії Uklon (м. Київ)

Микола Ільчук, організатор ініціативи «Пітбуль Львів»

Анастасія Апетик, юристка, експертка програми «Безпека громад» Експертного центру з прав людини

 

Інформаційна кампанія передбачає об’єднання зусиль органів місцевої та державної влади, бізнесу і громадськості, для впливу на поведінку водіїв та осіб, що керують транспортними засобами у стані сп’яніння та спричиняють небезпеку для інших людей.

Опитування проводилося онлайн, з 13 квітня по 1 травня 2020 року, та охопило 860 львів’ян. До масиву аналізу включено 819 анкет. Метод рекрутингу представляє 4 техніки збору інформації.

 

Ключові цифри з дослідження:

28 % опитаних не задоволені рівнем безпеки, коли пересуваються магістральними вулицями Львова

37 % незадоволені рівнем безпеки, коли пересуваються магістральними вулицями Львова

41 % з опитаних були свідками того, коли друзі або ж незнайомці сідали за кермо у стані алкогольного сп’яніння

37 % опитаних нікуди не зверталися, як побачили нетверезого водія

13 % сідали за кермо в нетверезому вигляді

52 % опитаних у разі вживання алкоголю, не сідають нетверезими за кермо, а викликають таксі

18 % опитаних взагалі не знають, що можна викликати «тверезого водія» в службах таксі.

 

Анімація: ©Юлія Голоднікова

 

Андрій Москаленко, заступник голови Львівської міської ради, прокоментував рішення про проведення інформаційної кампанії “3D водій”:

Львів — місто, що піклується про безпеку мешканців, ми хочемо, щоби на вулицях їздили відповідальні та тверезі водії, тому разом з Інститутом міста допомогли провести опитування і долучаємось до кампанії. До речі, уперше в Україні громадськість, бізнес, та місто проводять таку превентивну акцію для привернення уваги суспільства до проблеми нетверезого водіння. Дуже дякуємо «Пітбуль. Львів» за таку ініціативу».

 

ДЛЯ ДОВІДКИ:

За даними ВООЗ травмування внаслідок ДТП є головною причиною смерті людей у віці 5–29 років.

Щороку в світі помирає 1,25 мільйонів людей в ДТП

За даними Департаменту патрульної поліції України, минулого року в ДТП загинуло 3454,  травмовано 32736 людей. Серед головних причин ДТП — нетверезе водіння.

У 2019 році в Україні було зафіксовано 115 711 випадків нетверезого водіння.

 

Сергій Смусь. співзасновник та операційний директор компанії Uklon:

Компанія Uklon — це, в першу чергу, українська соціально-відповідальна компанія. Для нас важлива безпека й доступний комфорт усіх наших користувачів.Тому ми створюємо додаткові сервіси, які спрямовані саме на вирішення цих питань. Однією з них є послуга “Драйвер”, яка вже досить популярна в Києві, але на фоні загальної кількості аварій, наразі ще не вирішує проблеми безвідповідального ставлення до керування власною автівкою в нетверезому стані. Тому, ми відгукнулися на ініційований громадськими організацями проєкт і залучившись підтримкою представників Львівської міської адміністрації, будемо робити все можливе задля покращення ситуації та зменшення кількості аварій на дорогах.

 

Микола Ільчук, керівник «Пітбуль Львів»:

Наша організація майже 5 років у Львові бореться із нетверезими водіями. Цього року ми вирішили привернути увагу мешканців не лише рейдами, але й інформаційною кампанією, хочемо популяризувати культуру тверезого водіння, щоби люди користувалися тверезими водіями, а не сідали нетверезі за кермо. Тому ми презентуємо інформаційну кампанію «3D водій: Довіра, досвід, дотримання правил безпеки». Окрім промо матеріалів у соцмережах ми плануємо залучити заклади готельно-ресторанної справи до співпраці.

Львів — місто культурне, місто гідних людей. Ми дуже хочемо, щоби культура була не тільки у родинному побуті, але й за кермом на дорозі. Взаємоповага, безпека та піклування один про одного, а ми говорим про владу, бізнес і мешканців, — це той «трикутник», який допоможе зробити наші дороги безпечнішими, а водіїв-учасників дорожнього руху — свідомішими.

 

 

Анастасія Апетик, юристка, експертка програми «Безпека громад» Експертного центру з прав людини:

«Якщо я дістався із пункта А в пункт Б на своєму авто, то повернутися до пункту А чи В також мушу на своєму авто» — думає нетверезий водій. Викликати «драйвера» (тверезого водія) — у нас не прийнято. Чому?

Хоча служби таксі дійсно пропонують скористатися послугою виклику драйвера, але ця пропозиція прописана на сайтах і в інформаційних матеріалах шрифтом № 5. Послуга виклику драйвера не рекламується. І на мою думку, цьому є дуже просте пояснення: власники таксі не вбачають комерційної вигоди. А культура корпоративної соціальної відповідальності в сегменті послуг таксі тільки починає розвиватись. Крім того, скажімо чесно: суспільство здебільшого толерує поведінку нетверезого водіння. Чому? Щодня ЗМІ повідомляють про ДТП у новинах і соціальних мережах, і люди сприймають такі повідомлення з байдужістю. Соціологи називають подібні явища «втомою від співчуття». Так само ми спокійно дивимось на нетверезих водіїв, які сідають за кермо — чомусь не спадає на думку, що саме ця людина може загрожувати нашій безпеці.

З опитування ми побачили, що 37% респондентів нікуди не зверталися, як побачили нетверезого водія. Але насправді багато людей у суспільстві звикли до того, щоб не вирішувати цю проблему. Звісно, всі чули про гучні ДТП, коли в центрі уваги ЗМІ опинялася та чи інша відома особа, яка сіла за кермо у нетверезому стані та випадково вбила людину. Ми знаємо, що Законом передбачені можливості покарання винних водіїв, і що кримінальні провадження мають свої результати. Але ми все ще використовуємо застарілу риторику усних заперечень на кшталт радянських лозунгів «Випив — не сідай за кермо!» і не використовуємо превентивних рішень, які б сприяли розвиткові культури безпеки у суспільстві. Кампанія 3D водій починає ламати ці стереотипи.

#communitypolicing

 

Анастасія Апетик, Експертка програми "Безпека громад", юристка

0