Пошук по сайту

250 голосів “ЗА”: Законопроект №2116 “про перезавантаження ДБР” ухвалено в цілому. Що це означає?

250 голосів “ЗА”: Законопроект №2116 “про перезавантаження ДБР” ухвалено в цілому. Що це означає?

Відтепер в ДБР буде одноособове керівництво з боку Директора з надмірними повноваженнями, тобто вся ідея забезпечення певного балансу управління для такого потужного органу прибирається;

ДБР більше не буде ЦОВВ, а отримає статус державного правоохоронного органу, чим ще більше розхитуватиме законодавство про виконавчу владу.

Директора ДБР та його заступників звільняють внесенням змін до Закону (!) після набрання чинності. Чому я не вітаю такий крок – писав у попередніх постах на сторінці фейсбуку. Звільнення відбудеться після набрання чинності Законом;

Протягом 5 днів після звільнення керівництва ДБР Президент України (!) призначає виконуючого обов’язки Директора ДБР, а далі відбуватиметься декількамісячний конкурс на його посаду;

“…Для забезпечення безперервності та ефективності досудових розслідувань слідчі органів прокуратури, прокурори можуть бути переведені за їхньою згодою до ДБР без обов’язкового проведення конкурсу, якщо вони до 20 листопада проводили досудове розслідування або здійснювали процесуальне керівництво (не менше чотирьох місяців поспіль входили до складу груп слідчих або прокурорів) у кримінальних провадженнях щодо подій, які мали місце під час мирних акцій протесту у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року, що підлягають передачі за підслідністю до Державного бюро розслідувань, але не пізніше 11 січня 2020 року”. Це пришвидшить процес передання справ (про свою позицію стосовно загальної проблеми у цьому пункті я теж раніше писав).

Є багато іншого що також можна коментувати.

Але вважаю, що без аудиту першого року роботи ДБР вносити такі зміни передчасно. Не можна стверджувати, що нинішня модель управління неефективна або процес передачі “справ Майдану” без відповідної правки взагалі би не відбувся.

Для мене ухвалений закон – це “припущення на припущенні, яке припущенням поганяє”. Здається, що його можна використовувати для ілюстрації відсутності evidence-based approach у законотворчості.

Ані звільнення, ані переведення без конкурсу, ані ДБР як державний правоохоронний орган, ані одноосібне керівництво Директором не є вирішенням існуючих проблем в Бюро (на мій погляд). Принаймні, це покаже час та аудит, який рано чи пізно відбудеться.