Пошук по сайту

Безпека після настання темряви: Які практики варто запозичити?

У 2020-му році в Сіднеї було прийнято Хартію безпеки жінок Великого Сіднею, яка закликає компанії та установи вести свою діяльність у такий спосіб, щоби жінки відчували себе в безпеці, брали участь у соціальному, економічному та культурному житті міста. Тоді транспортна компанія Transport for NSW вирішила провести конкурс інноваційних ідей під назвою «Безпека після настання темряви».

За перемогу в конкурсі змагалися 44 проєкти, а віртуальне журі обирало найбільш ефективні пропозиції. Автори вдалих ідей здобули фінансування та консультаційну допомогу від фахівців для доопрацювання проєктів. А далі почався етап тестування.

Один із проєктів запропонувала аспірантка з Університету Вуллонгонгу, яка розробила алгоритм, що дає змогу відеокамері виявити порушення та надіслати оператору сигнал, аби той мав змогу перевірити, чи дійсно в цьому місці відбувається щось підозріле.

Команда фахівців із транспортного планування створила програму, яка фіксує рівень «пасивного спостереження», тобто рахує, скільки людей на даний момент перебуває в тій чи іншій локації за маршрутом. У результаті жінка може обирати найбільш безпечений шлях, щоби не опинитися наодинці.

Elizabeth Muscat

 

 

Elizabeth Muscat, планувальниці транспортного руху в Кардно, іноді доводилося змінювати маршрут, яким вона користувалася, оскільки в неї було відчуття небезпеки. Тоді Ліз та її команда розробили індекс кількісної оцінки пасивного спостереження, і завдяки таким показникам жінки зможуть обирати траєкторію руху більш обґрунтовано.

“А що як жінки оберуть той маршрут, що пропонує їм більш високий рівень пасивного спостереження, тобто, коли у просторі навколо буде набагато більше людей або відкриються підприємства, або покращиться освітлення в цьому місці”, — сказала вона.

Ще одна цікава історія — з Кенії.

Усе почалося з вересня 2014 року, коли натовп напав на пасажирку, що чекала на автобус. Вона просто стояла на зупинці, але чоловіків дратувало, як вона одягнена. Їм здавалося, що ця жінка виглядає занадто зухвало і вони вирішили її відгамселити. До середини 2010-х років у столиці Кенії такі ситуації були доволі розповсюдженими.

Однак ця подія відрізнялася від інших: побиття жінки потрапило на відео, а відео — на ютуб. Піднялася хвиля обурення, тисячі людей вийшли на вулиці, протестуючи проти домагань і насильства.

Ось як відреагували на цю ситуацію працівниці громадського транспорту: вони створили організацію Flone Initiative та об’єднали жінок-водіїв, кондукторів, механіків та менеджерів. За роки існування Flone Initiative її учасниці організували професійну конференцію, провели тренінги й курси, запустили програму «Жінки в транспорті».

 

На підставі результатів досліджень Flone Initiative розробила практичний посібник із викладом способів боротьби з домаганнями в транспорті.

Транспортним компаніям рекомендувалося: розмістити наклейки і плакати, які чітко вказують, що домагання будь-якого роду є неприйнятними, і що проти порушників буде вжито негайних заходів.

Виробити політику нульової терпимості до домагань, організувати обов’язкове навчання для інформування персоналу про проблеми, які спричиняють домагання та їх наслідки на робочому місці.

Власникам автобусів (здебільшого пасажирських перевезень у Кенії здійснюють мікроавтобуси, і в кожного — свій власник) рекомендувалося: вдосконалити освітлення, дизайн, розташування сидінь, встановлення камер. А також: оголошувати зупинки, не включати гучну музику, оскільки це може заважати почути оголошення або збільшити тривогу.

Містянам: стати активними спостерігачами, бути готовими повідомити про інцидент, втручатися в конфлікт, записувати відео в якості доказу.

Місцевій владі: встановити відеоспостереження в транспорті та на зупинках.

 

Джерело: https://www.governmentnews.com.au/trial-to-improve-safety-for-women-on-public-transport/

#безпекагромад #безпекалюдини #жінкибезпека