Пошук по сайту

Скаржитись не можна ігнорувати

Де потрібно ставити кому, коли ми бачимо контент, що порушує правила використання соцмереж чи відеохостингів?

Останнім часом складається враження, що українське суспільство толерує наявність протиправного контенту в мережі Інтернет, і варто замислитися, якими можуть бути наслідки цього. Пропоную розглянути одну з тенденцій, що впливає на формування суспільної думки та ставлення громадян до правоохоронних органів — публічні висловлювання в бік поліції, які принижують честь, гідність і репутацію цієї інституції.

 

ФАКТИ

14 млн українців використовують Facebook та кожного дня в ньому з’являється контент, у якому відкрито принижуються працівники поліції, а  громадяни відмовляються виконувати законні вимоги.

Наприклад, минулого тижня українські новини заполонив сюжет про жінку, що кидалася пляшкою в патрульних, лаялася, показувала груди, погрожувала поліцейським розправою й усе це знімала на відео. Ймовірно, порушниці загрожує до 5 років позбавлення волі через умисне заподіяння травм правоохоронцю, але відео побачило дуже багато людей. І ми не знаємо, які висновки вони зробили

На фото: скірншот з випуску новин на каналі ТСН

 

Кількість лайків, репостів та переглядів таких постів чи відеозаписів, вражає. Але більше всього дивує, що такий контент, навіть, монетизується. Для прикладу, можна подивитися на показники охоплення під цим відео, яке принижує честь та гідність правоохоронців: 401 832 людини.

На фото: скріншот з Youtube.com

 

ЯК РЕАГУВАТИ НА ПУБЛІКАЦІЇ, ЩО МІСТЯТЬ НЕГАТИВНИЙ ЗМІСТ?

На жаль, поліція не завжди звертається до суду із позовами щодо захисту честі, гідності та ділової репутації, оскільки для цього потрібні додаткові ресурси, як людські, так і часові й фінансові. І як юристка, на власному досвіді я знаю, що судові засідання тривають довго, що ускладнює відновлення репутації суб’єкта, що зазнав негативу з боку інших. Комунікаційних агенцій, які змогли би оперативно відреагувати на такі публікації щодо правоохоронних органів та запропонувати вдалі рішення, майже не має.

Проте існує альтернативний та швидкий спосіб відновлення порушених прав. Його пропонують самі інтернет-гіганти.

Якщо допис чи відео порушує політику та правила користування соціальної мережі, наприклад, Facebook чи відеохостингу Youtube,  потрібно скористатися визначеними нормами: поскаржитися за процедурою. Не знаю, чому люди про це не читають, але якщо регламент дотримання політик приватності прописаний, він працює.

Я розробила інструкції щодо надсилання скарг на протиправний контент у Facebook (Додаток 1) та Youtube (Додаток 2і пропоную ними скористатися.

І важливо, що не лише поліцейські можуть поскаржитися на заборонений контент, будь-хто може надіслати свою скаргу на протиправний контент.

Зупинимось на цих питаннях більш детально. 

 

ЯКИЙ КОНТЕНТ У FACEBOOK ПОТРІБНО ОСКАРЖУВАТИ?

 

що порушує Стандарти спільноти та інші умови і правила, які застосовуються під час використання вами Facebook;

що є незаконним, оманливим, дискримінаційним або шахрайським

що порушує права інших осіб, зокрема, їхні права на інтелектуальну власність.

 

КОРИСТУВАЧІ YOUTUBE МОЖУТЬ СКАРЖИТИСЯ НА ТАКЕ:

 

Наготу або матеріали сексуального характеру

На YouTube заборонено розміщувати ролики, що містять контент сексуального та порнографічного характеру.

Небезпечний контент

Не можна публікувати відео, які спонукають глядачів, особливо дітей, до дій, що можуть призвести до серйозних каліцтв.

Дискримінаційні висловлювання

YouTube захищає право користувачів вільно висловлювати свою точку зору. Разом із тим, він не толерує агресії. На сайті заборонено публікувати контент, який містить принизливі висловлювання або заклики до насильства стосовно окремих осіб або груп людей на підставі раси, етнічного походження, віросповідання, недієздатність, статі, віку, статусу ветерана, касти або сексуальної орієнтації.

Натуралістичний контент

Заборонено розміщувати на сайті ролики, що містять натуралістичні зображення шокуючого й сенсаційного характеру.

Образи й залякування

На YouTube заборонено публікувати образливі відео й коментарі, але часом наші користувачі переступають межу. Тут йдеться не про приклади різких емоційних повідомлень нестриманих авторів. А про відверті агресивні повідомлення. 

Спам, неправдиві метадані та шахрайство

На YouTube діють механізми захисту від спаму. Авторам заборонено створювати оманливі терміни, теги, назви або значки роликів із метою підвищити кількість переглядів.

Погрози

Ми не сприймаємо нападок, переслідувань, погроз і образ і припиняємо будь-які спроби порушити конфіденційність, розкрити особисту інформацію та закликати глядачів до агресивних дій і порушення Умов використання.

Порушення авторського права

Порушення конфіденційності

Якщо хтось опублікував ваші особисті дані або завантажив відео з вашою участю без вашої згоди, ви можете подати запит на видалення контенту.

Удавання себе за іншого

На YouTube заборонено видавати себе за іншу особу. YouTube видаляє всі акаунти, створені для копіювання каналів або профілів інших користувачів.

Порушення інших правил

https://support.google.com/youtube/answer/2801981?hl=ru

 

Тепер у Вас є знання про те, на який контент потрібно скаржитись у Facebook та Youtube, тому я сподіваюсь, що кожний читач знатиме, де потрібно поставити кому в реченні «Скаржитись не можна ігнорувати».

 

Авторка: Анастасія Апетик, експертка з інформаціних прав та безпеки ЕЦПЛ

 

Публікація є частиною Рекомендацій, підготовлених в рамках проєкту з інституційного розвитку ГО “Експертний центр з прав людини” за фінансової підтримки TTDI (“Ініціатива з розвитку аналітичних центрів”), Міжнародного фонду “Відродження” та Embassy of Sweden in Kyiv

#TTDI #аналітичніцентри

Анастасія Апетик, Юристка, експертка з інформаційних прав та цифрової безпеки