Пошук по сайту

Як вартість 15-хвилинного телефонного дзвінка із в’язниці може вплинути на стан безпеки у суспільстві? Дослідження

Чому дзвінок додому із в’язниці округу штату Нью-Йорк може коштувати в 7 разів дорожче, ніж такий самий із в’язниці штату?

Родини, чиї близькі перебувають у в’язниці штату Нью-Йорк, платять за телефонні розмови, користуючись найнижчими в усій країні тарифами. Втім, родичі тих, хто  в окружних в’язницях штату (відповідні установи називають «jail», в них тримають за нетяжкі злочини з короткостроковим терміном ув’язнення) витрачають на телефонні розмови майже більше всіх. Як таке може бути?

Уся справа в стимулах. У 2007 році штат Нью-Йорк прийняв прогресивний закон, який вимагає укладення договорів між в’язницями штату і приватними телефонними компаніями «за найнижчою ціною для споживача» й забороняє департаменту виправних установ приймати комісійні за телефонні дзвінки (у структурі телефонних дзвінків із виправних установ закладена комісія, що є головним чинником, який збільшує витрати для споживача). Однак законодавство штата Нью-Йорк не поширюється на окружні й міські в’язниці, а це означає, що округи можуть вільно обирати телефонну компанію, яка стягує найбільшу плату і відповідно — більша частина прибутку повертається назад до в’язниці. У результаті середній 15-хвилинний дзвінок із jail штата Нью-Йорк коштує в сім разів більше, ніж ідентичний дзвінок із в’язниці штату.

Такі непомірно високі тарифи на телефонний зв’язок вимагають від деяких найбідніших жителів штату і поліетнічної групи жінок більш, ніж 13 мільйонів доларів на рік тільки заради того, щоби поговорити зі своїми ув’язненими близькими. Роль округів у збільшенні цих витрат добре продемонстрована в наборі даних, котрі стосуються процентних ставок сплачених комісійних. Дослідження виявило, що значна частина вартості звичайного телефонного дзвінка до в’язниці — 64 цента на долар — виплачується постачальником послуг округу або в’язниці. У деяких округах до 86 % доходів від телефонних розмов у в’язницях потрапляє до кишені адміністрації округу.

У розгорнутій таблиці представлені дані про поточну вартість 15-хвилинного телефонного дзвінка всередині штату з в’язниці кожного округу, для цього було використано інструменти пошуку тарифів на веб-сайтах телефонних провайдерів 9 березня 2021 року. 

 

Також розраховано, яка гіпотетична вартість 15-хвилинного дзвінка, якщо скасувати комісійні, за умови, що округ відмовляється від своїх комісій та просить телефонного провайдера пропорційно знизити тариф на дзвінки (наприклад, якщо округ Олбані відмовився від комісії). 

У таблиці наведені дані, які показують, що в контрактах здебільшого округів телефонні дзвінки та інші послуги об’єднуються в один пакет, а це зазвичай призводить до додаткових витрат користувачів. При порівнянні даних виявилося, що існує два сценарія зниження витрат: перший — об’єднання послуг одного підрядника в межах первинного контракту (як в Олбані); другий — підписання угоди з подальшим додаванням додаткових послуг, як це було в окрузі Брум, в той час, як надавачі послуг можуть приховувати реальний прибуток. Коли округи додають нові послуги до підписаного контракту, вони не проводять аналіз конкурентних пропозицій щодо наявних чи нових послуг, що мають більш низькі ціни.

Також у різних контрактах округів вказані різні отримувачі комісійних: в одних випадках гроші повертаються до бюджету в’язниці, в інших — округу, у третіх — в певні фонди. Для кожного округу в таблиці №3 (Appendix #3) вказано, хто одержувач платежу, визначеного в контракті.

Але незалежно від того, хто отримує ці гроші, така практика недоречна. Як зазначили у коментарі представники компанії Verizon, запеклого противника хижих телефонних дзвінків:

“DOC (The Department of Corrections) може використовувати комісійні для фінансування вигідних послуг для ув’язнених, які в іншому випадку не мають такої можливості. Але примусити сім’ї ув’язнених фінансувати ці програми за комерційними тарифами не є відповіддю. Оскільки високі тарифи обов’язково обмежують телефонний зв’язок ув’язнених із сім’ями і, таким чином, перешкоджають загальновизнаним соціальним вигодам, що виникають завдяки такій комунікації. Слід шукати інші джерела фінансування”.

Фактично є кілька рішень, які дають змогу скоротити витрати на телефонний зв’язок для родин ув’язнених штату Нью-Йорк:

1.Окремі округи повинні негайно повідомити свого провайдера про те, що хочуть відмовитися від комісії й переконатися в тому, що вартість телефонних дзвінків буде пропорційно знижена для споживача. (У кінцевому підсумку це принесе користь: багато ув’язнених незабаром повернуться до своїх спільнот, і підтримка тісного контакту з членами сім’ї пов’язана з кращими результатами після звільнення й більш низьким рівнем рецидивізму).

2.Округи мають відмовитися від комісійних у своїх наступних контрактах і вести перемовини не на основі максимізації доходів округу, а заради зниження витрат для родин.

3.Починаючи пошук нового контракту округ має оголошувати тендери для пропозицій на кожну послугу (телефонні дзвінки, меседжі, відео меседжі тощо), замість того, щоби об’єднувати ці послуги разом в один пакет і контракт.

4.Округам варто подумати, у якій спосіб оплатити вартість телефонних дзвінків самостійно, тоді дзвінки для родин будуть безкоштовними. Міста та округи, які покривають повну вартість витрат на телефонні дзвінки, можуть домовитися про ще більш низькі тарифи з компаніями-надавачами послуг.

5.Штат Нью-Йорк мусить розширити своє законодавство. Застосування законодавчих норм до в’язниць зекономить родинам як мінімум 13 млн доларів на рахунках за телефон.

Методологія й додатки:

Цей аналіз став можливим, завдяки докладним запитам на публічну інформацію, зробленим Джорджем Дальбендером. Вибірка була доповнена Андреа Фенстер; три додаткових контракта — компанія Worth Rises. Також необхідна інформація була отримана за допомогою некомерційної організації Muckrock.com, яка допомагає людям і організаціям подавати та обмінюватися запитами на записи.

У чотирьох таблицях можна побачити ключову інформацію з контрактів та інших документів, наданих округами. Також в тексті статті надаються посилання на самі контракти, щоби журналісти та правозахисники могли залучити адміністрації округів до відповідальності.

Адвокати та місцеві політики можуть перевірити, коли завершується термін дії поточного контракту в кожному окрузі. Деякі округи надіслали контракти, строк дії яких вже завершився.

 

Джерело: It’s all about the incentives: Why a call home from a jail in New York State can cost 7 times more than the same call from the state’s prisons

 

Переклад публікації здійснено в рамках ініціативи «Ефективна співпраця громадянського суспільства з безпековими службами в Україні»

Партнери ініціативи:

Freedom House Ukraine

Експертний центр з прав людини

Восток SOS

Український інститут з прав людини

#діалогбезпеки #цивільнийконтроль #правалюдини

#місцянесвободи

 

 

Схожі публікації