Пошук по сайту

Спілкування із затриманими: стандарти для роботи поліції

Спілкування з затриманими особами необхідно проводити конфіденційно (без інших затриманих чи персоналу ВП). Виняток може бути тільки у разі, якщо затримана особа поводиться агресивно і може створити небезпеку для членів моніторингової групи. Тоді спілкування може проходити під візуальним контролем персоналу ВП, але за умови, що працівники ВП не будуть чути розмови. Якщо особа перебуває сама в КЗ,  доцільно зустрітися з нею безпосередньо там. Якщо в КЗ перебувають кілька осіб, потрібно попросити начальника ВП організувати вивід особи, з якою ви плануєте спілкуватись у слідчу кімнату чи в інший вільний кабінет. Спілкування з затриманими необхідно проводити наодинці, без співробітників поліції та інших затриманих. Завчасно необхідно домовитися про те, хто з моніторів буде спілкуватися з затриманою особою, а хто занотовуватиме інформацію. За будь-яких обставин моніторові заборонено приймати або передавати особам, утримуваним у КЗ, будь які речі та предмети. Якщо затримана особа попросить монітора щось зробити, необхідно зазначити, що це заборонено правилами, яких мають дотримуватися члени моніторингової групи. Перед тим як почати спілкування з затриманою особою, монітори мають назвати себе (своє ім’я, прізвище, посаду), повідомити затриману особу про те, що вони представляють національний превентивний механізм, та роз’яснити його суть, свої права та повноваження. Поінформувати особу, що спілкування відбувається на умовах конфіденційності і за відсутності працівників поліції. Далі доцільно запитати особу, чи є у неї скарги на стан здоров’я. Чи вживає вона якісь ліки на постійній основі і чи є в неї необхідний запас ліків з собою? Якщо скарги є, запитати які саме і чи зверталась особа до персоналу ВП з відповідною скаргою. Яка була реакція на скаргу. У разі необхідності попросити персонал ВП відреагувати на скарги затриманих. Орієнтовний перелік питань наведено в Додатку 6 цих Методичних рекомендацій. Після проведення інтерв’ю обов’язково подякувати особі за приділений час. Після кожного інтерв’ю обов’язково зробити кількахвилинну перерву, протягом якої передивитися зроблені записи і занотувати інформацію, яку не встигли занотувати протягом спілкування. Виділити інформацію, яка вказує на порушення прав особи, з якою відбувалося спілкування, а також інформацію, що потребує додаткової перевірки шляхом ознайомлення з відповідною документацією ВП.

Проєкт “Формування механізмів ефективного нагляду Офісу Генерального прокурора України за дотриманням прав вразливих груп в місцях несвободи” впроваджується спільно та за фінансової підтримки МФ “Відродження”

Джерело: Методичні рекомендації щодо проведення моніторингового візиту НПМ до відділу поліції

Джерело фото: https://apostrophe.ua/

Схожі публікації